15 Jan
15Jan

A Vidéki Otthonfelújítási Támogatás egy kiváló lehetőség azok számára, akik kistelepüléseken szeretnék lakásuk, házuk állapotát javítani. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan lehet benyújtani az igényt, milyen dokumentumokra lesz szüksége, és hol érhetőek el a letölthető formanyomtatványok.


Előzetes teendők az igénylés benyújtása előtt:

Az igénylés benyújtásáig nincs más teendőd, mint hogy:

  1. Gondoskodj arról, hogy minden kivitelezési munkát számlával végeztess el.
  2. Köss szerződést a munkálatokat végzőkkel az Államkincstár weboldaláról letölthető minták alapján.

Fontos, hogy minden számlát és szerződést megőrizz. Az igénylést csak akkor kell benyújtani, amikor a teljes felújítási munkálatok befejeződtek. Ekkor egyben kell benyújtania az összes dokumentumot: a szerződéseket, a számlákat, valamint az egyéb szükséges igazolásokat.


Hol érhetőek el a szükséges dokumentumok?

A támogatás igényléséhez szükséges összes dokumentum letölthető a Magyar Államkincstár hivatalos honlapjáról. A dokumentumokat megtalálod itt.


Az igénylés menete:

  1. Töltsd le a formanyomtatványokat:
    • Az igénylési űrlapokat PDF formátumban érheted el a fent említett honlapon.
    • Ellenőrizd, hogy a támogatás igénybevételéhez szükséges összes melléklet megvan-e, mint például tulajdonjogi lap, lakcímkártyák másolata, és a biztosítotti jogviszony igazolása.
  2. Nyomtasd ki és töltsd ki az űrlapokat:
    • Kézzel vagy elektronikus aláírással is benyújthatod a kérelmet.
    • Győződj meg arról, hogy minden mező ki van töltve, és a csatolt mellékletek megfelelnek az előírásoknak.
  3. Add be a kérelmet elektronikus úton:
    • A SZÜF rendszeren keresztül:
      1. Jelentkezz be Ügyfélkapuval.
      2. Töltsd fel a kitöltött űrlapokat és mellékleteket.
      3. Nyújtsd be a kérelmet és jegyezzd meg az ügyazonosító számot.
  4. Személyes vagy postai benyújtás:
    • Személyesen: A Magyar Államkincstár megyei igazgatóságain.
    • Postán: Az igazgatóság hivatalos címére, "Vidéki Otthonfelújítási Támogatás" megjelöléssel.


Mire figyelj az igénylésnél?

  • Határidők: Az igénylést a felújítás befejezésétől számított 60 napon belül kell benyújtani.
  • Számlák és dokumentumok: Csak a 2025. január 1. után kiállított számlákat fogadják el.
  • Hiánypótlás: Ha a dokumentumok hiányosak, a Kincstár 30 napos határidővel hiánypótlást kérhet.


További segítség

Ha kérdésed van az igénylés menetével kapcsolatban, fordulj a Magyar Államkincstár ügyfélszolgálatához telefonon vagy emailben. Az elérhetőségek szintén megtalálhatóak a hivatalos weboldalon.Légy körültekintő az igénylési folyamat során, hogy zökkenőmentesen hozzájuss a támogatáshoz!


Aggódsz a kivitelezés miatt? Szeretnéd, ha a legjobban tudnád kihasználni a keretösszeget? Nem vagy képben milyen műszaki megoldások vannak? 

Átfogó építési tanácsadásunk pont az ilyen esetekre lett kitalálva. Izgalmas?



Megjegyzések
* Az email nem lesz publikálva a weboldalon.